Tab Menu

Kawal Tulisan Anda

Jom Jadi Geng

Sunday, May 29, 2011

Bunny ! ^_^

Assalamualaikum & Happy Sunday !


 *gune photoscape ..hehe ^_^

Haa ! lawa tak "labbit" saye ..huhu .. sume "bunny2" nie kawan ayah aku yang bagi sebab rabbit kat rumah dia belambak sangat .Huuu comel kan ? Bebepara hari lepas dia hantar lagi ekor anak arnab ..FUUUYY comel >_< nak picit2 jew ..geram ! ada mata warna biru , merah , nasib baik tak der warna hijau, tidak mesti femes aku*masok surat khabar.. , haha .Hari tu ade sekor arnab ni dia beranak 2 ekor tapi last2 mati sebab mak dia tak reti bela Y_Y..

Macammana Nak Menjaga Arnab ?
* Untuk pengetahuan , aku memang tak reti nak bela bunny . Aku tau main jew ..haha .Tapi bila dah diamanahkan tanggungjawab ni aku pon belajar la sikit.Ape yang aku buat ? aku : --

  1. Pagi-pagi aku bukak kandang dia,lepaskan dia kat bawah -__-''
  2. Aku bagi makan dia , sejenis makan berbentuk silinder -__-'' dan sedikit sayur mayur dia ( untuk pengetahuaan anak arnab yang aku bela ni suka makan daun "malberry" tau ) .entah la sebab apa.Mujur ada sikit daun tu kat rumah aku.
  3. Kadang kadang tu arnab telepas ,, so terpakse la aku kejar bagai nak pengsan sebab dia lari lajjuuuu . .. pastu otak pandai jugak ,, nak meyorok la main aci ligan la .TENSION ! (-Nie part yg aku paling benci-) 
  4. Bawak jalan-jalan kalau tengah boring tu *ni jarang buat :'P

 pokok  "Malberry" yang aku maksudkan .Buah dia pon sedappp&baik tuk kesihatan ... :")

 Aku "hot" gile bile si rabbit2 ni terlepas dari kandang.Rase nak cekik2 jew tapi dia kiut ..haha

p/s : Tu lah serba sedikit haiwan peliharaan yang aku nak share ngan korang *minat baru nih..hehe . Nak tanya  ,, haiwan peliharaan korang apa plak ? mana tau bela ular ke ? *kidding .Eh sesetengah orang ada kay  ,,yang tu aku tabik spring ! haha

5 comments:

  1. what ?? bunny ??! nak satu haki !!!!!!!!!!! nak bela . bole tak ? heeeeee ~ eh , jiran sblh uma aku bela ular n biawak .. perghhh , seram ak dok sblh uma dy ... kih3

    ReplyDelete
  2. kaw nak ,, serious . boleh2 *aku pon mane larat nak bela ... nanti aku bagitau ayah aku . JIRAN KAU BELA ULAR NGAN BIAWAK ??? HAHAHAHAAHAH! serious lawak doh .kalau aku g melawat tiap2 hari .kah3 ..

    ReplyDelete
  3. HAHA , t aku tnya mak ak dlu deh :) tapi aku nak !!!! serious deh , aku tak tipu .. jmput dtg ke rumah jiran aku :)

    ReplyDelete
  4. HAHA . okay harap mak kaw kasi . haha rumah jiran kaw ? tak nak aku .ta knal :p

    ReplyDelete
  5. hopefully :) hm , yela . haha , tu yang kna berkenalan ..

    ReplyDelete