Tab Menu

Kawal Tulisan Anda

Jom Jadi Geng

Monday, April 18, 2011

Sukarnya Melepaskan Cinta ❤

Assalamualikum & selamat hari cuti .

*maaf entri kali nie sedikit jiwang,saya rasa saya hampir jatuh cinta la.*hampir* k..haha*

--> Hmm...rasanya dah lama dr cinta junior tak update blog kan?huhh...sebok la skrang.tiap-tiap hari ade keje.Tapi kan fb sempat pulok -_-'' ..haha abaikan.Haaa! tgok entri kali nie?poyo kan? haha.sejak akhir-akhir nie hati saya sangat tersentuh ~_~ .Entah sebab apa ...awak sume nak tahu ape saya rasa? Ia tentang Cinta.huuu... saya hampir jatuh cinta semula bila teringatkan maksud saya perasaan suke kat seseorang tu bukannye berkapel ape.HUH!! *kapel* saye tak suka -_- . Tetibe kan satu hari nie saya asyik teringatkan si dia.sukarrr  sangattt..sukarr sangatt nak lupekan orang yang pernah kita cintai.Tapi kan bila dah lama tak jumpa denga dia hati nie rasa biasa.Tanpa kita sedar,die hilang dari hati kita.Konon-konon nya hati nie dah berkecai retak habis -_-'' .Pastu bila kita jumpa dia balik hati nie "automatik" bercantum balik.kikiki..huuuuhhh...


TAPI tu bukan persolan yang nak saya katakan. nie dia :     
      

--> Tetibe plak hari nie saya melawat "senior inspirasi saya" --> Doktor Cinta Punye Blog di (http://dirikudrcinta.blogspot.com/) di bawah tajuk  http://dirikudrcinta.blogspot.com/2011/04/maaf-awak-tak-mampu-cantumkan-hati-saya.html , hati saya tersentak seketika.Betul kata dr cinta hanya ALLAH yang layak mencamtumkan hati kita bukannya dengan manusia.Hati yang retak memang memedihkan.rasa macam ingin bersama dengan si dia(manusia) setiap masa.Tapi ingat!perbuatan itu adalah dilarang sama sekali kerana ada pihak ketiga yang akan terus menerus menghasut kita melakukan maksiat.Siapakah pihak ketiga tersebut? cinta tiga segi...Oh tidak...sudah semestinya syaitan laknatullah!!Benar!ALLAH  lah yang memberi cinta dan ALLAH lah yang mengambilnya semula.Apabila kita selalu dekat dengan ALLAH hati kita rasa sangat tenang,manis kian terasa dan apabila kita lupa ALLAH hati kita menjadi gelisah..resah.. walaupun kita mendapat cinta manusia.Cinta ALLAH adalah yang kekal abadi.Maaf awak..awak tak mampu camtumkan hati saya macam DIA. Baiklah sampai di situ sahaja entri kali ni.


--> DR CINTA senior..saya amik sikit entri dr..besh sangat :"> sama 2 menasihati yerk ^_^
-->Buat semua pembaca,doakan saya berjaya mendapat CINTA-NYA yg kekal abadi dan doakan juga        saya n kawan2 menang dalam pertandingan pantun 2011 *2 hari lagi.*
--> macam biasa kalau ada sebarang kesilapan saya minta maaf  bebanyak ya.post kan sahaja di chat box saya kalau ada yang tidak kena.Sama samalah kita tegur menegur.TERIMA KASIH :"D

No comments:

Post a Comment